بسته بندی کتاب و 3 روش؛شیرینگ، نخ، کارتن برای ارسال کتاب

زمان مطالعه : 9 دقیقه
بسته بندی کتاب یک فرآیند بسیار مهم است؛ چرا که به منظور حفاظت از کتاب در برابر آسیب های حمل و نقل، خراشیدگی و تماس با عوامل آلوده انجام می‌شود.

بسته بندی کتاب یک فرآیند بسیار مهم است؛ چرا که به منظور حفاظت از کتاب در برابر آسیب های حمل و نقل، خراشیدگی و تماس با عوامل آلوده انجام می‌شود.

همچنین، بسته‌بندی مناسب برای بهبود ظاهر کتاب و ایجاد تجربه بصری مثبت برای خریداران نیز اهمیت دارد و این امر باعث جذب مشتری و افزایش فروش می‌شود. از جمله عناصر مهم در بسته‌ بندی های کتاب می‌توان به جعبه‌های فشرده، جلد و روکش، بندهای جایگذاری، شیرینگ و برچسب‌های معرفی اشاره کرد.

با توجه به رقابت فراوان در بازار نشر، بسته‌بندی کتب نقش حیاتی در جذب توجه و ایجاد ارزش افزوده برای کتاب ها دارد. به طور کلی، بسته‌بندی کتاب با استفاده از طراحی زیبا، استحکام مناسب و نشر اطلاعات کافی در مورد کتاب، به فروش و تبلیغات مؤثرتر کمک می‌کند.

بسته بندی شیرینگ کتاب

در روش بسته بندی شیرینگ کتاب، روکشی از جنس نایلون نازک توسظ حرارت روی کتاب کشیده می‌شود و کتاب شیرینگ و یا به عبارتی سلفون کشی می‌شود، بسته بندی شیرینگ کتاب باعث می‌شود که کتاب در برابر عوامل مخرب بیرونی مثل گرد و خاک، آب، باران، و آلودگی هایی که در حین جا به جایی ممکن است پیش بیاید محافظت شود. 

بسته بندی شیرینگ کتاب شامل مدل بسته بندی دارد که شامل؛

بسته بندی شیرینگ کارتن کتاب

در روش بسته بندی شیرینگ کارتن کتاب،  ابتدا روکشی از جنس نایلون نازک توسظ حرارت روی کتاب ها کشیده می‌شود و کتاب شیرینگ و یا به عبارتی سلفون کشی می‌شود، سپس کتاب های شیرینگ شده را جهت ارسال و جابه جایی راحت تر در کارتن می چینند

بسته های شیرینگ کارتن کتاب باعث می‌شود که کتاب در برابر هرگونه عوامل مخرب در حین جا به جایی محافظ شود و هیچ‌گونه آسیبی به کتاب وارد نشود، این روش بهترین حالت بسته بندی می‌باشد.

بسته بندی شیرینگ نخ کتاب

در روش بسته بندی شیرینگ نخ کتاب، همانند شیرینگ های دیگه اول کتاب شیرینگ میشود و کتاب های شیرینگ شده سپس توسط نخ از چهار طرف گره میخورند و جهت جابه جایی و ارسال راحت تر دسته بندی می شوند

بسته بندی های شیرینگ نخ کتاب یکی از عامیانه ترین بسته بندی های کتاب در بازار ناشران ایران میباشد که اکثر ناشران از این روش جهت ارسال کتاب های خود استفاده می‌کنند.

بسته بندی کارتن کتاب

در روش بسته بندی کارتن کتاب، کتاب ها به منظور حفاظت در برابر عوامل مخرب بیرونی در کارتن ها چیده و بسته بندی می‎‌شوند؛ بسته بندی های کارتن کتب باعث می‌شود در مسیر ارسال، کتاب ها کمتر ضربه بخورند و گرد و غبار و رطوبت بیرونی تا رسیدن به مقصد باعث از بین رفتن آنها نشود.

یکی از ساده ترین روش های بسته بندی کتاب می‌باشد که هزینه کمتری نسبت به دیگر بسته بندی ها دارد ولی وابسته به تعداد ارسالی ها ممکن است بسته بندی کارتن جواب‌گو تعداد کتاب ها نباشد و مجبور به استفاده از دیگر حالت های بسته بندی میباشد.

برای ارسال کتاب های تعداد کم اکثر ناشران یا فروشندگان کتاب از بسته بندی کارتن استفاده میکنند ولی جدیدا فروشندگان کتاب وارد عرصه نخ و کناف شده اند که کاری بسیار شکیل میباشد و باعث جذب خریداران کتاب شده است.

بسته بندی نخ کتاب

در روش بسته بندی نخ کتاب، کتاب ها برای ارسال راحت تر، توسط نخ های بسته بندی که معمولا به آنها نخ های شیرینی هم گفته می‌شود دسته بندی و بسته بندی می‌شوند.

بسته های نخ کتب یکی از کم هزینه ترین روش های ارسال کتاب می‌باشد که برای جا به جایی در مسافت های کوتاه بهترین نوع بسته و ارسال است، ولی کتاب ها از هرگونه حفاظت در برابر آلودگی ها و ضربه ها در خطر میباشند و ممکن است لبه های کتاب یا جلد کتاب آسیب برسد.

جمع بندی

چاپ ایران فردا پیشرو در صنعت چاپ دیجیتال و چاپ افست همراه با انواع صحافی های شومیز گرم ، صحافی جلد سخت گالینگور با ضرب طلا و دیگر مدل های صحافی سعی کرده از بهترین روش ها استفاده کند و کتاب های چاپ شده را صحیح و سالم تحویل مشتریان خود دهد.

شما هم اکنون میتوانید با مراجعه به صفحه ثبت سفارش رو دکمه زیر کلیک کرده و کتاب های خود را با بهترین قیمت ممکن چاپ و تحویل بگیرید.

چاپ ایران فردا لیست قیمت های چاپ دیجیتال و چاپ افست خود را در اختیار بازدیدکنندگان عزیز قرارداده است.

شما میتوانید از منوی سایت به صفحه لیست قیمت چاپ دیجیتال و یا لیست قیمت چاپ افست و یا لیست قیمت صحافی شومیز گرم و همچنین لیست قیمت صحافی جلد سخت گالینگور مراجعه کنید.

درصورت نارضایتی از کار کل وجه  عودت داده می‌شود و یا دوباره کار چاپ و صحافی انجام می‌شود

چاپ دیجیتال

بسته بندی شیرینگ کارتن کتاب بهترین انتخاب برای ارسال کتاب به مناطق دور میباشد، زیرا هم لایه سلفون باعث محافظ دربرابر آب و گرد و خاک میشود، هم کارتن بسته بندی از خراب شدن کتاب ها جلوگیری میکند و در آخر کتاب ها صحیح و سالم به مقصد میرسند.

برای هدیه دادن کتاب میتوان از بسته بندی شیرینگ استفاده کرد که بعد از شیرینگ کردن کتاب آن را با کاغذ کادو یا پارچه کناف بست و به صورت هدیه تقدیم کرد.

خیر، چاپ ایران فردا هزینه بسته بندی کتاب های ارسالی را برعهده میگیرد و هیچ هزینه ای بابت بسته بندی کتاب به شما تعلق نخواهد گرفت.

بله، شما میتوانید با تماس با پشتیبانی سایت نوع بسته بندی خود را به کارشناسان چاپ ایران فردا بگویید و با همان بسته ی دلخواه خود تحویل بگیرید.

بیشتر بدانیم
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
اشتراک گزاری :
فهرست مطالب
به بالای صفحه بردن